.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرين تلاش‌ها برای ماندن خاتمی

سيدمحمد خاتمي هنوز از نخستين دور سفرهاي استاني اش بازنگشته بود که ميرحسين موسوي، همزاد خاتمي ويرايش نهايي بيانيه اعلام حضورش را به مشاورانش داد تا بر تعداد رقباي اصلاح طلب افزوده شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از شهاب نیوز ؛ پيش از سيدمحمد خاتمي و ميرحسين موسوي، شيخ مهدي کروبي براي شرکت در انتخابات اعلام نامزدي کرده بود. به مجرد اعلام حضور موسوي، زمزمه ها در سايت هاي خبري و محافل سياسي بالا گرفت که خاتمي به نفع ميرحسين موسوي کنار مي رود. ميزان نيوز 24 ساعت پيش از انتشار رسمي بيانيه موسوي از برگزاري جلسه‌ای در دفتر خاتمي خبر داد.

بر اساس اين خبر، رئيس جمهور سابق بيش از 50 تن از مشاوران و فعالان ستادهاي انتخاباتي خود را گرد آورد تا درباره ادامه حضور يا عدم حضور وي در عرصه انتخابات نظرات مشورتي خود را مطرح کند.

هر چند گزارش رسمي و موثقي از آن جلسه منتشر نشده است اما روايت هاي آن جلسه به نقل از حاضران بر دو محور پيشنهادي به رئيس جمهور سابق حکايت مي کرد؛ پيشنهاد نخست مبتني بر اين بود که زمان براي انصراف دير نيست و آقاي خاتمي مي تواند به موازات ديگر نامزدها فعاليت هاي انتخاباتي خود را پيش ببرد و چنانچه در ارديبهشت ماه به نتيجه نرسيدند، به نفع ميرحسين موسوي کنار بکشند. پيشنهاد دوم نيز بر اين مبنا استوار مي شد که حضور سه نامزد نبايد در معادلات ديگر نامزدها اثري داشته باشد و خاتمي هم بسان ديگر نامزدها بايد تا آخر بماند که البته خاتمي به هيچ وجه حاضر به پذيرش آن نبود. اين جلسه بدون نتيجه مشخصي پايان يافت.

در چنين حال و هوايي از مشاوره هاي انتخاباتي و در حالي که خاتمي مردد ميان ماندن و رفتن در حال چاره انديشي بود، سيدعليرضا بهشتي مشاور عالي ميرحسين موسوي با انتشار اطلاعيه يي از مردم درخواست کرد کمک هاي خود را تا سقف يکصد هزار تومان براي راه اندازي روزنامه «کلمه سبز» - ارگان ميرحسين موسوي- به ستاد وي برسانند. اما اين تمامي آنچه گذشت، نيست.

در فعاليت هاي انتخاباتي دو نامزد اصلاح طلب، اگر چه حاميان خاتمي بار ديگر در سالن همايش هاي رايزن گردهم آمدند و حتي محمدرضا عارف رئيس ستاد انتخاباتي خاتمي از ادامه کار ستادهاي انتخاباتي رئيس جمهور سابق و ماندن او در عرصه انتخابات خبر داد، اما ترديد خاتمي سايه اش را بر سر فعاليت هاي حاميانش گستراند. پس از آن آخرين نخست وزير ايران در نخستين سخنراني عمومي خود به حسينيه «حجت نازي آباد» رفت و دولت و شرايط کنوني را به باد انتقاد گرفت. بعد از اين سخنراني و گسترش شايعه کناره گيري خاتمي به نفع ميرحسين موسوي، وي در روز ميلاد پيامبر اکرم (ص) و به مناسبت تبريک عيد به ديدار شيخ مهدي کروبي و سيدمحمد خاتمي رفت.

پيش از ظهر روز گذشته آخرين نخست وزير ايران ابتدا به ديدار شيخ مهدي کروبي رفت. در همان ساعات خاتمي ميزبان جوانان حامي اش بود؛ جواناني که مصرانه خواستار حضور خاتمي و تداوم فعاليت هاي انتخاباتي وي بودند. جلسه خاتمي با جوانان که به پايان رسيد وي دفترش را به قصد منزلش در خيابان ياسر ترک کرد تا در يک ديدار تاريخي، آخرين تلاش ها و آخرين رايزني ها براي تعيين تکليف ماندن يا رفتن خاتمي صورت گيرد.

اگرچه تا لحظه تنظيم اين گزارش هيچ خبري از نتايج و مباحث آن منتشر نشده است اما برخي نزديکان رئيس جمهور سابق احتمال مي دهند سيد محمد خاتمي در آخرين نشست بنياد باران نظر نهايي خود را براي شرکت در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اعلام کند؛ ماندن يا کنار کشيدن، حالا مساله اين است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سحر 27 اسفند 1387
خاتمی اگر به فکر ایران وعزت و سربلندی مردم ایران است باید بماند.موسوی برود .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.